Daca tot ce am povesti la training ar deveni realitate, lumea ar fi plictisitor de perfecta. Daca oamenii care sunt trimisi la training ar fi intrebati ce vor sa primeasca, trainerii ar fi cu adevarat pusi in dificultate. Daca trainerii ar sti ce gandesc cu adevarat participantii la cursuri, probabil ca s-ar lasa de meserie.  Dar niciunul dintre daca de mai sus nu sunt reali. Si ne intrebam de ce trainingul este privit ca un fel de moft de multinationala…

Acum trei ani, piata si-a aratat adevarata faţă şi a concediat trainingul. Pe buna dreptate, era un lest nefolositor in situatia de criză în care toată lumea intrase. A aruncat însă şi ceilalţi membrii ai familiei dezvoltării personale. Nu era momentul să ne mai dezvoltăm, era timpul supravieţuirii. Şi o parte din training a supravieţuit. S-a deghizat, a intrat în hibernare dar a reuşit să iasă la un liman. Din păcate limanul nu era cel de la care a plecat. Acum este un mix de „nevoie” şi „la modă”, temperat de precauţii financiare şi evenimente macroeconomice. Vor vânzări dar nu mai cumpără orice. Leadershipul s-a demonetizat rău (cine mai are nevoie de lideri proaspeţi?). Chiar şi Sfântul Team Building a ajuns în purgatoriul şedinţelor anuale de vânzări şi se împleteşte cu prezentări operaţionale sau comerciale. Iar trainerii…hmmmm…. trainerii se nasc pe liniile de producţie de traineri cu diplomă CNFPA gata să livreze sesiuni academico-pedagogice care să încânte ochiul GM-illor şi să ucidă farmecul unei sesiuni de proces în care experienţa participanţilor primează.

Vom merge mai departe cu trainingul asa cum l-am tratat pana acum? Nu ştim şi nici nu putem preconiza. Ştim doar că pentru noi, cei de la ForPeople, trainingul va rămâne ceea ce am ştiut dintotdeauna că este. Un eveniment de excepţie la sfârşitul căruia participanţii ne întreabă cum putem păstra legătura cu ei… Şi satisfacţia lor ne ajută să păstrăm direcţia pe care ne-am propus-o: să putem face training Pentru Oameni.

Training

Post navigation