Cursurile enumerate mai jos sunt doar exemple de cursuri pe care le-am compus și le-am livrat. Fac cursuri adaptate în mod real clientului meu, reușind să împac dorințele decidentului cu cele ale solicitantului și mai ales cu cele ale participanților. Dacă ar fi să declar cele mai livrate cursuri din toți acești ani, ar putea fi:

 

  • Vânzarea în mintea clientului – psihologia vânzării deși sună cam pompos și se referă mai degrabă la modul în care gândește cineva dispus să cumpere. Cum ajungem să îi oferim ce își dorește și să simțim momentele cheie din procesul de vânzare. Se poate livra vrac sau se poate felia în module care să fie susținute de parte practică pe bune. CU CLIENȚI REALI!!!

 

  • Tehnici antice și moderne în vânzări – zic și eu că sunt antice, dar sunt clasicele tehnici de vânzări, cele pe care probabil că le foloseau și egiptenii când vindeau/cumpărau materia primă pentru piramide. Celelalte, cele moderne, sunt adaptări la boom-ul tehnologic și la apucăturile și hachițele clienților moderni.

 

  • Vânzarea în magazin – adică nu doar încasarea banilor pe marfa aleasă de client (dacă avem noroc) ci chiar asistarea clienților în procesul lor de cumpărare (nu m-am gândit să fac cursuri despre cumpărarea în magazin dar poate că n-ar fi o idee rea).

 

  • Vânzarea prin telefon– Unii spun că se poate vinde doar întâlnirea inițială și sunt de acord și cu ei. Dar cred că putem încerca să rupem piața cu fraze magice și beneficii reale pe care și le poate dori potențialul cumpărător, cât să-l convingem să cumpere sau să-i sădim măcar sămânța curiozității și dorinței. Dacă o facem bine, ne va suna el să cumpere.

 

  • Vânzarea în mediul online – asta e treabă de IT-ist oare? Sau ține de modul în care comunicăm în scris și vizual? Dacă vă mână curiozitatea și nevoia, vă recomand să puneți în coș modulul ăsta adaptat la cerințele lumii moderne.

 

  • Cum ne vindem/promovăm noi pe noi – Oamenii ”cumpără” oameni. Dacă au încredere în ei, dacă le face plăcere să interacționeze cu ei, dacă ies din mulțime. Brandingul personal (barbarism idiot dar n-am ce face, așa se știe pe piață) este modul în care ne promovăm noi pe noi. În primul rând în ochii noștri – încrederea vine din interior dacă are de ce. 

 

…sau cursuri pentru oameni care lucrează împreună:

  • De-a comunicarea între oameni – da, știu că toți știm să comunicăm. Comunicarea este ca respirația, ne dăm seama că nu o facem cum trebuie când mai avem puțin și ne înecăm. Formulăm mesaje cum suntem obișnuiți, dăm feedback românesc de tip drujbă și ne întrerupem interlocutorii care nu se mai opresc din vorbă. Sau se poate și altfel?

 

  • Discurs Public și Retorică – De la strămoșii greci venită, retorica este arta convingerii prin discurs. E o artă dar are ceva reguli de bază. Un atelier artistic în care pictăm cu vorbe mesaje care să poată schimba lumea. La ce nivel ne dorim.

 

  • Inteligență Emoțională – sau deșteptăciunea sentimentelor. Sau cum devenim conștienți de impactul simțirilor asupra acțiunilor noastre. Un curs care combină biochimia cu fiziologia și persuasiunea cu stăpânirea de sine. Merită senzația. 

 

  • Gimnastica sentimentală – cum tragem de fiarele care ne dezvoltă ”mușchii emoționali”. Cum lărgim limitele de simțire cât să ne fie bine atunci când sentimentele ne compleșesc. Curs practic de tăbăceală sentimentală cu accent pe propriul comportament. Cei care l-au parcurs trăiesc încă, doar că trăiesc mai bine și sunt mai echilibrați. 

 

  • Programare Neuro Lingvistică aplicată – NLP a fost o modă care pare că a trecut și se mai zbate undeva între analiză tranzacțională și inteligență emoțională. De fapt este un set de instrumente care ne ajută să înțelegem și să ne facem înțeleși, să ajungem acolo unde ne-am propus în timp ceva mai scurt și cu mai puțin efort.  

 

  • Creativitate – tehnici şi metode de dezvoltare. Oamenii sunt creativi dacă li se dă ocazia să fie. Și dacă sunt stimulați să fie creativi. Dar dacă au ocazia și sunt provocați devine uimitor ce pot produce. Avem nevoie de creativitate? Eu cred că dacă nu ne reinventăm în continuu riscăm să cădem în stereotipie și obișnuință. Partea proastă este că nu ne dăm seama când ajungem acolo
  • Trust Building – o formă de team building care se bazează pe dezvoltarea încrederii reciproce. În jocuri destul de dificile dar amuzante și în provocări care să incite oamenii să se poarte natural. Adică așa cum sunt ei de fapt. Iar când se văd așa cum sunt, oamenii se deschid emotional și capătă încredere. Pe care o duc mai apoi cu ei în interacțiunile cotidiene.

 

  • Ingrediente pentru sudarea echipei – Aduse de la cel mai titrat chef în teams cuisine – Meredith Belbin. Nu doar ingredientele ci chiar întreaga rețetă de alcătuire și sudare a unei echipe eficiente. Merită să comandați, bucură toate simțurile.

 

  • Valorile noastre și valoarea adăugată de companie – valorile și principiile unei organizații au sens dacă sunt aplicate în viața de zi cu zi, în toate acțiunile organizației. Absolut în toate! Greu de tot, mai ales că nu aplicarea valorilor este motivul pentru care ne vedem la serviciu în fiecare zi. Așa este: ne vedem pentru a realiza profit. Iar valorile sunt modul în care declarăm că interacționăm pentru a face profitul de care vorbeam.

 

  • Dacă managerii ar putea lucra împreună – ingrata poziție de manager. Cei care o ocupă sunt invitați să colaboreze în condițiile în care resursele organizației sunt limitate iar rezultatele au nevoie de resurse. Deci competiție prin colaborare. Există o cale, pe care o putem descoperi împreună în acest curs.

 

  • Liderul autohton – concept adus din alte țări mai vestice (că dacă era de la noi, îi spuneam pe românește ”conducător”) și șlefuit cu unelte de la guru tot din vest (Welch, Blanchard, Covey, Goleman, Carnegie și încă alții). Am decis să vă pun la dispoziție unelte de șlefuire autohtone cu tot tacâmul – teste de autocunoaștere, feedback 360 și rapoarte individuale despre stilul de lider pe care îl are fiecare.

 

  • Ce-și doresc angajații ca să fie eficienți – există o teorie care spune că un angajat poate fi motivate doar dacă primește ceea ce își dorește de fapt. Adică hai să vedem ce vor de fapt oamenii să primească pentru a fi mai buni și mai eficienți înainte de a ne gândi noi așa, cam ce le putem da.

 

  • Calea către armonie – de la conflict la colaborare. Sinonim cu scandalul, cu confruntarea fizică uneori, conflictul este evitat de oameni pentru că așa speră să rămână în pace și armonie. Doar că el, conflictul, crește. Se mărește și include grupuri din ce în ce mai mari care nici măcar nu știu cum de au ajuns în conflictul respective. Hai să îl privim în ochi pe conflict și să vedem cum putem beneficia de oportunitățile pe care le aduce.

 

  • Comunicarea în organizaţii – Ca orice proces dintr-o organizație și în cazul comunicării lucrurile se complică. Apar reguli și proceduri în comunicare, diplomația și asertivitatea se împletesc după cutume mai ciudate, nu e chiar simplu. Dar putem descoperi cum se poate simplifica sau măcar eficientiza comunicarea cât se se întâmple în beneficiul tuturor

 

  • Managementul puterii – sau mai degrabă zonele în care este concentrată puterea în organizații și cum gestionăm relația cu aceste zone sensibile. Este un curs în care participanții primesc unelte de supraviețuire și chiar de creștere și dezvoltare care țin cont de polii de putere și de rețeaua de conexiuni din organizație

 

 

Am câte ceva cursuri în tolbă și pentru manageri:

  • Mașina de vise strategice aduse în plan real – Planificare strategică care poate fi transpusă apoi în planuri tactice și operaționale, și care poate fi transmisă în limba română către oamenii care să înțeleagă și să capete încredere în planul strategic.

 

  • Cum gestionăm vârfurile de lance – Oamenii de vânzări sunt oameni aproape normali. Poate mai dinamici, mai greu de strunit și mai independenți decât ceilalți angajați. Echipa de vânzări se numește generic așa, deși toți joacă pe postul de atacant. Iar planificarea vânzărilor presupune ceva statistică aplicată. Toate aceste într-un curs special în care psihologia și statistica se împletesc cu planificarea și motivarea resurselor aproape umane.

 

  • Timpul nostru cel de toate zilele – Un curs imposibil de explicat dacă plecăm de la titlu pentru că timpul nu există. Resursa pe care o putem gestiona suntem chiar noi. Cu alte cuvinte este un curs despre managementul de sine, evident împănat cu trucuri despre cum ne facem planificarea activităților zilnice

Și nu în ultimul rând, cursuri care se gândesc la clienți, externi sau interni:

  • Calea către fidelizarea clienţilor – Drumul de la clientul care intră din întâmplare în contact cu noi la cel care nu mai poate trăi fără noi poate fi parcurs dacă ținem cont de anumite aspecte, pe care le devoalăm în acest curs.

 

  • De la angajat la sfetnic de încredere în relaţia cu clienţii – Sau de la angajatul propriei firme la poziția de consilier de încredere al clientului. Cum câștigăm și păstrăm încrederea clientului gândind antreprenorial și vorbind pe limba lui, nu pe a noastră.

 

  • Lucrătura casnică – cum lucrăm de acasă. În această perioadă lucrurile se întâmplă mai degrabă de acasă. Lucrăm de acasă, ne întâlnim de acasă și comunicăm cu toți cei cu care interacționam zilnic mai ales de acasă. Dacă vom ști să facem asta ca și când ar fi clienții noștri interni și dacă vom putea aplica mici trucuri de autodisciplină, lucrul de acasă ar putea deveni un mod de viață plăcută și sigură.

 

  • Cocierul – coaching adaptat zonei din care provine termenul. În Transilvania se folosește termenul de cocie (căruță cu suspensii) și cocier (căruțașul căruței respective). Pentru că este specială și ne ferește de impactul cu marile gropi din carosabil. Așa cum coach-ul ne poate asista să trecem mai ușor prin hârtoapele vieții profesionale.